
Współcześnie niezwykle istotną – i wciąż rosnącą – rolę w marketingu mają przedmioty, zwane ogólnie gadżetami reklamowymi. Są one bardzo różne pod względem charakteru, mogą to być albo przedmioty codziennego użytku, albo też służyć do rozrywki czy zabawy. Mogą też być to produkty spożywcze, jak słodycze i cukierki. Niezależnie od charakteru, gadżety reklamowe skutecznie przykuwają uwagę ludzi do reklamy danego przedsiębiorcy i jego oferty. Przy wykorzystywaniu owych gadżetów w reklamie bardzo ważne znaczenie ma dystrybucja – jeśli jest właściwie przeprowadzona, cała kampania reklamowa powinna zakończyć się sukcesem w postaci pozyskania dużej liczby nowych klientów. Od dystrybucji zależy bowiem, jak dużo ludzi zapozna się z reklamą prowadzoną w ten sposób. Jaki przykład, obrazujący formy dystrybucji o największej skuteczności, można tutaj podać?
Przykładem tym mogą być krówki z nadrukiem dystrybuowane przez producentów sprzętu AGD. Są to firmy ogólnopolskie lub międzynarodowe, które mają pieniądze na kampanie reklamowe. Stąd też ich marketing często jest robiony z rozmachem. W przypadku krówek ich rozdawanie musi być robione z takim rozmachem, a przede wszystkim musi być przeprowadzone w miejscu i w sposób najdogodniejszy do tego.
Przede wszystkim krówki z nadrukiem mogą być rozdawane na terenie sklepu ze sprzętem AGD. Wówczas konkretny producent, którego nadruk noszą krówki, promuje się i zachęca klientów do wybierania właśnie jego produktów. Jest niemal gwarantowane, że każdy, kto otrzyma tego rodzaju upominek w sklepie, zainteresuje się produktami danego producenta. Oczywiście decydujące znaczenie będzie miała jakość sprzętu, ale miły upominek w rodzaju krówek z nadrukiem może być ważnym bodźcem.
Poza terenem sklepu można też pozyskiwać klientów w innych miejscach. Wspomniane krówki z nadrukiem można rozdawać w miejscach ruchliwych i uczęszczanych regularnie na terenie całego miasta czy kraju. Mogą to być okolice ważnych punktów komunikacyjnych, centra miast, centra handlowe, rozmaite parki, skwery, itp. Wszędzie tam, gdzie ludzi zwykle jest dużo, jest dużo potencjalnych klientów.